• 2024年9月のMTG Arenaランクシーズンが始まりました。
  • シーズンは8月31日から始まり、9月30日までです。
  • 各ランクごとにシーズンの報酬があります。
  • シーズン報酬は次の月の始めに受け取れます。
  • トップ250のプレイヤーは次のQualifier Weekendに参加できます。

MTG Arena Ranked Season Details

September 2024 Ranked Season The September 2024 ranked season begins August 31 at 12:05 p.m. PT (19:05 UTC) and ends on September 30 at 12 p.m. PT (19:00 UTC). Top 250 Mythic-ranked players in Constructed or Limited at the end of a season will be eligible to compete in the next month’s Qualifier Weekend. Check out our hub for decklists from recent Premier Play events! Season Rewards Players will receive their rewards for the September 2024 season at the start of the October 2024 ranked season (12:05 p.m. PT on October 31). You must have played at least one ranked game in the respective format to receive seasonal rewards. Bronze Reward: 1 Duskmourn: House of Horror pack Silver Reward: 1 Duskmourn: House of Horror pack + 500 gold Gold Reward: Duskmourn: House of Horror packs + 1,000 gold + DSK card style Platinum Reward: 3 Duskmourn: House of Horror packs + 1,000 gold + DSK card style + DSK card style Diamond Reward: 4 Duskmourn: House of Horror packs + 1,000 gold + DSK card style + DSK card style Mythic Reward: 5 Duskmourn: House of Horror packs + 1,000 gold + DSK card style + DSK card style Card styles are cosmetic options only; they do not add any cards to a player’s collection. There is no benefit to acquiring a card style more than once. If you achieve Gold Tier or higher in both Limited and Constructed, you will only receive one copy of the card style. Qualifier Weekend Invitation Players who finish in the top 250 of Mythic Tier competitors will qualify to participate in the Qualifier Weekend. Matches that are finished prior to 12:00 p.m. PT (UTC-07:00) on the final day of the current season will count toward final season ranking for that month, which determines invitations to the next month’s Qualifier Weekend. Event tokens you earn appear as an icon in the top bar. Qualifier Play-Ins Players can earn the Qualifier Token for entry to a Qualifier Weekend by reaching maximum wins in a single course of a Play-In event that feeds that Qualifier Weekend. There are typically two Qualifier Play-Ins each month: A Best-of-One event is held on Saturday, seven days before Qualifier Weekend. A Best-of-Three event is held on Friday, the day before Qualifier Weekend. Learn more on the Qualifier Play-In Information page. Information on what the Qualifier Weekend feeds, its format, and other details are available on the Qualifier Weekend Information page. Entry Window Each Qualifier Weekend event day has a specific two-hour entry window—late entries cannot be accommodated. The entry window is between 6 a.m. and 8 a.m. Pacific time. Times for events occurring in other time zones are: 9:00–11:00 a.m. ET 13:00–15:00 UTC 15:00–17:00 CET 22:00–00:00 JST (+1 day) Seasonal Reset Constructed and Limited ranks will be reset. Your new rank will be based on your end-of-season rank from the previous season:

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ソース:https://magic.wizards.com/en/news/mtg-arena/ranked-season

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セルランの推移をチェックしましょう
サービス開始日 2021年3月25日
何年目? 1346日(3年8ヶ月)
周年いつ? 次回:2025年3月25日(4周年)
アニバーサリーまで あと115日
ハーフアニバーサリー予測 2025年9月25日(4.5周年)
あと299日
運営 Wizards of the Coast
マジック:ザ・ギャザリング アリーナ情報
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まずはiOS版でリリースしてくれたことに感謝を。 UIが良くない、ブロック指定などでボタンが機能せず進めなくなるときがある。これ対処できなくもないけど既存のプレイヤーの発想だということを自覚してほしい。 良い点 ・気軽に遊べる ・MTGという普遍的な面白さが内包されてる ・配布はある程度まともに感じる(あくまで経験者視点) 悪い点 ・TCGに近い(課金) ・クエストの設定が酷い ・バグ (戦闘後メインで使える呪文があるのにいきなりスキップされる場面が増えてる、勝敗左右されるレベルなのでかなり不愉快) 単純にストレスになるなーと感じた、TCGだと無限に遊べてたのにDCG版だと酷く負担が大きい。コミュニケーションエラーが出ない利点はあるがその分の手間が多い。 元々のルールがDCG向けではないのだが優先権なんかの設定周りがダメなのか? 一番はバグ関連だが、とにかくリアルだったら90%やらかさないぐらいのミスを多発しがち。 あと初心者に厳しい、本来新規層を取り込むためのDCG化のハズなのに初期配布が少ない。 最初で転んでしまっては絶対に戻って来ない、ある程度の期間デイリー消化してくれれば良いがそこまで継続してやってくれるだけの魅力が残念ながらアリーナにはない(経験者は魅力を理解してるからその限りではない) こういう部分は本当に今の運営の悪いところが出ている、コモン、アンコモンのワイルドカードはある程度配布するぐらいした方が良さそうに思う。 課金するのは当たり前ですがそれはゲームがしっかりしていたり、最初の段階でしっかり魅力が伝えられてこそである。正直、リアルでやれる環境ならリアルにしか課金しないと感じるぐらいには今のアリーナは弱い。 またクエストに関して1日15勝まであるがこれは撤廃して別のクエストで分割し、同じぐらいの配布になるよう調整した方が良いように感じる。 初心者の目線に立って今一度、見つめ直して欲しい。新規が入ってくれないと全く意味がない。これからの運営に期待してます、バグ修正も頑張ってください。 初心者の方はとりあえず無課金ならカードが揃うまでプラチナからランク上がらないようにしたほうがいいかもしれません、ガチ勢組と当たるとカジュアルではほぼ勝てない世界なのでオススメしません。 (★3)(24/11/20)
概ね満足です。ただデッキ作成後?に対戦すると明らかにカードが偏ってたり、何戦かしてると事故が続くようになるのは改善してほしいです。 常にいい手札くれとは言わないですし、運なので仕方ないと思いますが事故負け続くとストレスです。 (★4)(24/11/13)
So personally I think that this game is one of the best mobile games you can get and play for free. However that might be because I am an MTG enthusiast. Anyways in order to be good at the game you need to invest much time and effort in order to acquire in-depth card knowledge. In my opinion a huge majority of bad reviews on this game are a result of frustration due to lack of willpower and weak mentality. (★5)(24/11/13)
バグのサポートの対応が遅いか、無い。マスタリーパスの購入はジェムベース換算で3000円するが、購入後にレベルを上げても報酬が貰えないバグがある。サポートにこの件を報告して対応するように申し出たが、返事は何度かあるもののAIのテンプレート返事のみで、補填対応も1週間以上ない。返事もなくなるようになった。このまま何もなく見過ごされそうなのでこの評価とせざるを得ない。 あと私だけかもしれないが初手の手札に土地が4枚あると、極めて高い確率でその後土地ばかりを引きマナフラッドを起こす。3枚以下の時とその確率が体感だがかなり違う。 (★4)(24/10/29)
デジタルでいつでもカードの対戦が出来るというのが1番の強みだと思う。 他のレビューで指摘されてる確率操作や土地が偏りすぎるというのは言い過ぎかなとは思います。 資産無いのにカードプールが広いフォーマットで遊んで負けまくったりとかそもそも入れてる土地の枚数のバランスが悪すぎるとかの問題がある気がします。 チュートリアルでデッキ構築についてなんも解説ないからその辺は意地悪だし初心者取り込むつもりあんのか?と思いますね。 資産ないと勝てないのは間違いないのでここをどう捉えるかで、かなり評価変わると思います。 (★3)(24/10/16)
無課金でも勝てるデッキを作ることは出来ますが、色んなカードを使ってみたい場合はアップデートの際に数千円課金しないといけないです。 やや割高かもですが、カードゲームとしてはダントツで面白いです また、運要素もあるのでイライラすることもありますが、プレイングも勝敗に影響がしっかり出るので、徐々に楽しくなってくると思います (★3)(24/10/16)
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One thought on “MTGアリーナ: 2024年9月のランク戦シーズンが開始!豪華報酬が登場!”

  1. このMTG Arenaのランク戦の詳細はとても興味深いですね。報酬も充実していて、プレイヤーにとってモチベーションになりそうです。新しいシーズンが始まるのが楽しみです!

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